Important news from Iran and the region
Showing posts with label ” Netanyahu. Show all posts
Showing posts with label ” Netanyahu. Show all posts

Thursday, March 29, 2018

حسین داعی الاسلام: سرنگونی رژیم ایران به یک ضرورت بین‌المللی تبدیل شده است سیاست 1397/01/09 حسین داعی الاسلام حسین داعی الاسلام روزنامه الوسط مصر8فروردین 97 مصاحبه‌یی با حسین داعی الاسلام ترتیب داده است. وی به استمرار قیام مردم ایران برای سرنگون کردن رژیم آخوندی پرداخته و می‌گوید‌:‌ سرنگونی این رژیم اکنون به یک ضرورت بین‌المللی تبدیل شده است حسین داعی الاسلام گفت: این‌که ولیعهد عربستان سعودی علی خامنه‌ای را به هیتلر تشبیه کرده است یک واقعیت است که بیانگر طینت فاشیستی رژیم آخوندی است. دستیابی رژیم ایران به بمب اتمی به همان اندازه خطرناک است که هیتلر به بمب اتمی دست می‌یافت. حسین داعی الاسلام با اشاره به قیام چهارشنبه سوری در ایران گفت: به‌رغم آماده باش کامل رژیم و موج دستگیریهای گسترده، دهها شهر ایران شاهد اعتراضات گسترده بود. طی آن عکسهای خامنه‌ای و مراکز بسیج به آتش کشیده شد. همچنین تظاهر کنندگان شعارهای مرگ بر خامنه‌ای و مرگ بر روحانی و مرگ بر بسیج و درود بر رجوی و زنده باد ارتش آزادیبخش ملی ایران را سر دادند. وی تأکید کرد این قیام ادامه دارد. در رابطه با اقدامات آتی مقاومت ایران برای نجات مردم ایران از سیطره رژیم آخوندی، حسین داعی الاسلام تأکید کرد نبرد مقاومت ایران با این رژیم نبرد بود و نبود است و شعارهای معترضان در ایران همان شعارهایی است که مجاهدین خلق از دهه‌ها قبل آنها را سر می‌دادند. اما مهم این است که آنها از خیابان خارج نخواهند شد و از حقوق خود که در ضرورت سرنگونی این رژیم با همه گروهها و جناحها و جریانهایش خلاصه می‌شود کوتاه نخواهند آمد. وی افزود: مجاهدین خلق این جنبشها را بواسطه کانونهای شورشی یا هزار اشرف هدایت می‌کنند. داعی الاسلام خاطرنشان ساخت افکار عمومی غربی و عربی از تغییر در ایران حمایت می‌کند. سرنگونی فاشیسم دینی حاکم بر ایران تبدیل به یک ضرورت جهانی شده است چرا که این رژیم منبع تروریسم و جنگ فرقه‌یی و منبع بی‌ثباتی در منطقه و در جهان است. وی افزود:‌ مردم عرب و مسلمان این رژیم را به‌دلیل جنایتهایش علیه مردم سوریه و جنایاتش علیه صدها هزار نفر از فرزندان این مردم دشمن اول خود می‌دانند.

حسین داعی الاسلام: سرنگونی رژیم ایران به یک ضرورت بین‌المللی تبدیل شده است

حسین داعی الاسلام
حسین داعی الاسلام
روزنامه الوسط مصر8فروردین 97 مصاحبه‌یی با حسین داعی الاسلام ترتیب داده است. وی به استمرار قیام مردم ایران برای سرنگون کردن رژیم آخوندی پرداخته و می‌گوید‌:‌ سرنگونی این رژیم اکنون به یک ضرورت بین‌المللی تبدیل شده است
حسین داعی الاسلام گفت: این‌که ولیعهد عربستان سعودی  علی خامنه‌ای را به هیتلر تشبیه کرده است یک واقعیت است که بیانگر طینت فاشیستی رژیم آخوندی است.  دستیابی رژیم ایران به بمب اتمی به همان اندازه خطرناک است که  هیتلر به بمب اتمی دست می‌یافت.
حسین داعی الاسلام با اشاره به قیام چهارشنبه سوری  در ایران گفت: به‌رغم آماده باش کامل رژیم و  موج دستگیریهای گسترده، دهها شهر ایران شاهد اعتراضات گسترده بود. طی آن عکسهای خامنه‌ای و مراکز بسیج به آتش کشیده شد. همچنین تظاهر کنندگان شعارهای مرگ بر خامنه‌ای و مرگ بر روحانی و مرگ بر بسیج و درودبر رجوی و زنده باد ارتش آزادیبخش ملی ایران را سر دادند. وی تأکید کرد این قیام ادامه دارد.
در رابطه با اقدامات آتی مقاومت ایران برای نجات مردم ایران از سیطره رژیم آخوندی، حسین داعی الاسلام تأکیدکرد   نبرد مقاومت ایران با این رژیم نبرد بود و نبود است و شعارهای معترضان در ایران همان شعارهایی است که  مجاهدین خلق از دهه‌ها قبل آنها را سر می‌دادند. اما مهم این است که آنها از خیابان خارج نخواهند شد و از حقوق خود که در ضرورت سرنگونی این رژیم با همه گروهها و جناحها و جریانهایش خلاصه می‌شود کوتاه نخواهند آمد. وی افزود: مجاهدین خلق این جنبشها را بواسطه کانونهای شورشی یا هزار اشرف هدایت می‌کنند.
داعی الاسلام خاطرنشان ساخت   افکار عمومی غربی و عربی از تغییر در ایران حمایت می‌کند. سرنگونی فاشیسم دینی حاکم بر ایران تبدیل به یک ضرورت جهانی شده است چرا که این رژیم منبع تروریسم و جنگ فرقه‌یی و منبع بی‌ثباتی در منطقه و در جهان است. وی افزود:‌ مردم عرب و مسلمان این رژیم را به‌دلیل جنایتهایش علیه مردم سوریه و جنایاتش علیه صدها هزار نفر از فرزندان این مردم دشمن اول خود می‌دانند.

Sunday, March 25, 2018

تلویزیون حکومتی قیام سراسری و مجاهدین را دشنه تیز بر پهلوی نظام آخوندی توصیف کرد قیام و اعتراض 1397/01/05 قیام ایران قیام ایران تلویزیون حکومتی در بررسی تحولات سال گذشته، قیام سراسری و مجاهدین را آشوب و آشوبگری با رنگ براندازی و دشنه تیز بر پهلوی نظام آخوندی توصیف کرد و گفت: تقویم سال گذشته ایران در برخی از روزها شاهد تیزی دشنه دشمن بر پهلوی کشور مان بود، آنجاهایی که برخی با سو استفاده از احساسات یا مطالبات بعضاً بحق مردم سعی در گرفتن ماهیهای خودشون از آب گل آلود آشوب داشتند. گوینده تلویزیون رژیم: هر ساله در کشورمان مانند همه کشورهای آزاد تجمعات و راهپیماییهای صنفی و مردمی با مجوز نهادهای رسمی و قانونی و گاهی به‌صورت خودجوش و مقطعی در اعتراض به کاستیها و پیگیری مطالبات از دستگاهها و مسئولان برگزار می‌شود، اما تجمعات سال گذشته در مقطعی مورد طمع ورزی دشمنان واقع شد. (صحنه‌های اعتراضات) همزمان با این تجمعات در چند شهر کوچک حرکتهایی مشکوک آغاز شد، حرکتهایی که بیشتر رنگ امنیتی و براندازی داشت تا پیگیری مطالبات واقعی مردم. تفاوت میان شعارهای مردم در آغاز تجمعات معیشتی و صنفی با شعارهای روز بعد شاهد این ادعا بود.(شعار مرگ بر گرانی) بلافاصله فاز دوم اغتشاشات با حمایت آشکار حامیان آشوبگران کلید می‌خورد... مریم رجوی: همه هموطنان در سراسر ایران را به برخاستن و پیوستن به این خیزش فرا می‌خوانم.

تلویزیون حکومتی قیام سراسری و مجاهدین را دشنه تیز بر پهلوی نظام آخوندی توصیف کرد

قیام ایران
قیام ایران
تلویزیون حکومتی در بررسی تحولات سال گذشته، قیام سراسری و مجاهدین را آشوب و آشوبگری با رنگ براندازی و دشنه تیز بر پهلوی نظام آخوندی توصیف کرد و گفت:
تقویم سال گذشته ایران در برخی از روزها شاهد تیزی دشنه دشمن بر پهلوی کشور مان بود، آنجاهایی که برخی با سو استفاده از احساسات یا مطالبات بعضاً بحق مردم سعی در گرفتن ماهیهای خودشون از آب گل آلود آشوب داشتند.
گوینده تلویزیون رژیم: هر ساله در کشورمان مانند همه کشورهای آزاد تجمعات و راهپیماییهای صنفی و مردمی با مجوز نهادهای رسمی و قانونی و گاهی به‌صورت خودجوش و مقطعی در اعتراض به کاستیها و پیگیری مطالبات از دستگاهها و مسئولان برگزار می‌شود، اما تجمعات سال گذشته در مقطعی مورد طمع ورزی دشمنان واقع شد.
(صحنه‌های اعتراضات) همزمان با این تجمعات در چند شهر کوچک حرکتهایی مشکوک آغاز شد، حرکتهایی که بیشتر رنگ امنیتی و براندازی داشت تا پیگیری مطالبات واقعی مردم.
تفاوت میان شعارهای مردم در آغاز تجمعات معیشتی و صنفی با شعارهای روز بعد شاهد این ادعا بود.(شعار مرگ بر گرانی)
بلافاصله فاز دوم اغتشاشات با حمایت آشکار حامیان آشوبگران کلید می‌خورد...
مریم رجوی: همه هموطنان در سراسر ایران را به برخاستن و پیوستن به این خیزش فرا می‌خوانم.

Tuesday, March 6, 2018

آزادی آخرین دسته از زندانیان سیاسی از زندان شاه 30دی 30دی 30دیماه 1357 سالروز آزادی مسعود رجوی و آخرین دسته از زندانیان سیاسی از زندانهای شاه روز 30دیماه 1357گروه کثیری از مردم به‌ویژه دانشجویان و جوانان پرشور با تجمع در مقابل زندان قصر تهران، با شعار زندانی سیاسی آزاد باید گردد خواستار آزادی فوری زندانیان سیاسی شده و تأکید کردند که تا آخرین زندانی سیاسی آزاد نشود، به تجمع خود ادامه خواهند داد. در این روز آخرین دسته از زندانیان سیاسی از زندانها و شکنجه‌گاههای رژیم شاه به‌دست خلق قهرمان ایران آزاد شدند. مسعود رجوی، موسی خیابانی و اشرف رجوی از جمله این زندانیان آزاد شده بودند. مسعود ساعتهایی قبل از آزادی، به‌عنوان نماینده زندانیان سیاسی، با هزاران تن از مردمی که جلوی درب زندان قصر برای آزادی آنان لحظه‌شماری می‌کردند سخن گفت. مسعود رجوی، در حالی‌که با احساسات پرشور مردم روبه‌رو گشته بود، گفت: «آیا هیچ واژه‌یی هست که بشود با به‌زبان آوردنش از شما مردم تشکر کرد؟ به‌راستی که ما همه این آزادی را مدیون شما هستیم، نه شخص دیگری یا گروهی خاص». ساعتهایی بعد، رژیم شاه که امواج انقلاب مردم ایران پایه و اساسش را لرزانده بود، در وحشت از مردم، مجبور شد در زندان قصر را باز کرده، تا آخرین دسته از زندانیان سیاسی از زندان آزاد شود. انبوه مردم گرد آمده در برابر زندان قصر، قهرمانان واقعی انقلاب ضدسلطنتی را در آغوش گرفته، با شور و احساسات پایان‌ناپذیر آزادی آنها را جشن گرفتند. چهار روز بعد، در 4بهمن ماه 1357مسعود رجوی برای اولین بار پس از آزادی از زندان، در دانشگاه تهران حضور یافت و طی یک سخنرانی در مسجد دانشگاه تهران ابتدا از شهیدان راه آزادی تجلیل کرد و سپس ضمن ارائه گزارش کوتاهی از 14سال مبارزه و جانفشانی سازمان مجاهدین خلق ایران، در راه انقلاب و مردم، از‌ جمله درباره تهدیدها و نگرانیهای مجاهدین پیرامون توطئه‌های ارتجاعی و ضدانقلابی، سخنانی ایراد کرد. لحظات آزادی از زندان از زبان مسعود رجوی در گفتگو با مصاحبه‌گر مجله آفریقا آسیا «... داشتم از لحظات شادی‌آفرین می‌گفتم: مثلاً لحظه آزادی از زندان. در لحظات آزادی، جمعیت قابل توجهی در اطراف زندان قصر جمع شده بودند. آنها شعار می‌دادند و نام مرا فریاد می‌زدند، من هیچ نمی‌فهمیدم. آخر من‌ که کسی غیر از یک زندانی سیاسی، مثل بقیه زندانیان نبودم. مردم از خود بیخود شده بودند. رئیس زندان وحشت کرده بود.‌ از من خواست به پشت‌بام زندان بروم و با بلندگو به مردم بگویم که همه زندانیان آزاد خواهند شد. من که مات مانده بودم به پشت‌بام رفتم و مردم، سراپای مرا گلباران کردند. من علت این همه تشویق را می‌پرسیدم و فریادها با شکوه‌تر از قبل اوج می‌گرفت: «زنده‌باد مجاهدین». و من در آن حال فریاد می‌زدم: «زنده‌باد خلق». وحشت مردم از این بود که در گیروداری که آن‌ روزها وجود داشت، به‌نحوی ما را از میان ببرند». خاطراتی از زندان از زبان مسعود رجوی «بعد از دستگیری و زدن و بستنها و کشتنهای آن ایام، نخستین محاکمات ما در بیدادگاههای شاه تمام شد. به خیلی از ما گفتند باید بنشینید و تا ابد حبس بکشید و بپوسید و لاشه بشوید. در آن شرایط وظیفه ما چه بود؟ اول با تعدادی از برادران نشستیم و به ارزیابی محیط جدیدمان (زندان) پرداختیم. سؤال اصلی این بود که مهمترین خصوصیت یا ویژگی اخص زندان چیست و چه قانونمندی‌هایی را به‌دنبال می‌آورد؟ جواب این بود:‌ «محدودیت، محدودیت و باز هم محدودیت». شاید از این سؤال و جواب بدیهی تعجب کنید. اما برای این‌که محدودیت جسمی و فیزیکی به محدودیت و کوته‌بینی فکری و عقیدتی و سیاسی منجر نشود و به پوسیدگی نینجآمد ما به این نتیجه رسیدیم که: 1- زندانی (علی‌الخصوص زندانی درازمدت) پیوسته باید در فکر «فرار» و درهم‌شکستن زنجیرهای اسارت خود باشد. 2-ارتباط مستمر او با محیط اجتماعی و مردمیش هرگز و به هیچ بهایی نباید قطع شود و لذا کسب اخبار و اطلاعات به یک وظیفه محوری تبدیل می‌شود. 3- بدون کار و برنامه مشخص و زمانبندی‌شده، زندان کشیدن همانا اتلاف عمر است. 4- هرکس، هر روز، یکبار ولو برای یک دقیقه، باید در نهانگاه اندیشه‌اش با خود خلوت کند و اقسام «محدودیت» های محیط را به خود گوشزد نماید و آنها را از صمیم دل به‌خاطر خدا و خلق (و لاغیر) پذیرا شود؛ والّا کم‌حوصلگی و کج‌خلقی و پرخاشگری و کوته‌بینی ایجاد می‌شود و صمیمیت رخت برمی‌بندد. بگذریم که محدودیتهای شکنجه‌گاهها و قتلگاههای خمینی از هیچ جهت با شکنجه‌گاهها و قتلگاهها و زندانهای شاه قابل مقایسه نیست». (ماهنامه‌ی شورا- آبان 1363) پیام مسعود رجوی از قزل قلعه به مردم ایران، به‌مناسبت اعدام همرزمانش در سحرگاه 30فروردین 1351 نزدیک به 7سال پیش از شب 30دی 1357و آزادی مسعود رجوی و آخرین دسته از زندانیان سیاسی، قرار بود مسعود رجوی همراه با 4تن دیگر از اعضای مرکزیت سازمان مجاهدین خلق ایران: ناصر صادق-علی میهندوست- محمد بازرگانی و علی باکری، در سحرگاه 30فروردین 1351به جوخه‌ی تیرباران سپرده شود. اما به‌علت فعالیت‌های دکتر کاظم رجوی در سوئیس و فشارهای سیاسی به رژیم شاه، دیکتاتوری حاکم مجبور شد حکم اعدام مسعود رجوی را با یک درجه تخفیف، به حبس ابد تبدیل کند. مسعود رجوی پس از تیرباران همرزمانش در 30فروردین سال 51، از شکنجه‌گاه اوین به قزل‌قلعه منتقل شد و در بین راه از طریق یکی از مجاهدان و خبر منعکس شده در روزنامه‌ها، از اعدام یارانش خبردار شد. پیام زیر که توسط مسعود رجوی، مخفیانه از قزل‌قلعه به بیرون از زندان فرستاده شد، وسیعاً در همان زمان منتشر گردید: «به‌نام خدا هموطنان مبارز، رزمندگان انقلابی، برادران مجاهد به‌عنوان یک مجاهد ناچیز و به‌اقتضای وظیفه انقلابی و انضباط تشکیلاتی، خود را آماده کرده بودم تا ناچیزترین سرمایه خود، یعنی جانم را به انقلاب این خلق بزرگ تقدیم کنم، تا پیرو صدیقی برای قهرمانان ملی و رزمندگان بزرگواری باشم که با جانبازی و نثار خون خود ثابت کرده‌اند که خلق ما تصمیم قطعی را برای نجات خویش گرفته است. تصمیمی که بر اساس آن، هر خلقی از لحظة که مرگ را بر تسلیم مرجح می‌داند، پیروزیش مسلم گشته است. اما منافع دیکتاتوری حاکم، مخصوصاً در خارج از ایران، مرا فعلاً از این سعادت جاویدان محروم کرده است و در مقابل، دشمن، مرا در مظان اتهام سنگینی قرار داده است. اگر‌چه این موضوع، مرا به‌یاد این پیام آسمانی می‌اندازد که: «لتسمعن من‌الذین اشرکوا اذی کثیرا» ؛ یعنی از بت پرستان، آزار و اذیت فراوان خواهید دید. هم‌چنین مضمون این سخن یکی از انقلابیون که: «برای ما چه حزب و ارتش یا فرد، هرچه بیشتر در معرض تهمتهای ناروای دشمن قرار گیریم، مسأله این است که او را بیشتر خشمگین کرده‌ایم». لیکن آنچه در این لحظات مهم است تجدید عهد با شهدای به‌خون‌خفته خلق است که در آخرین دم، لبهای تبدارشان را بوسیده و صدای پرطنین قلبشان را که جز به‌خاطر سعادت و آزادی خلق نتپیده است، شنیده‌ام و متفقاً سوگند خورده‌ایم: تا پیروزی! «و سیعلم الذین ظلموا ایّ منقلب ینقلبون» ؛ «به‌زودی ستمگران خواهند دید که چگونه آنها را درهم می‌کوبیم». 3اردیبهشت 1351- زندان قزل قلعه مسعود رجوی».

آزادی آخرین دسته از زندانیان سیاسی از زندان شاه

30دی

30دی

30دیماه 1357

سالروز آزادی مسعود رجوی و آخرین دسته از زندانیان سیاسی از زندانهای شاه

 
 
روز 30دیماه 1357گروه کثیری از مردم به‌ویژه دانشجویان و جوانان پرشور با تجمع در مقابل زندان قصر تهران، با شعار زندانی سیاسی آزاد باید گردد خواستار آزادی فوری زندانیان سیاسی شده و تأکید کردند که تا آخرین زندانی سیاسی آزاد نشود، به تجمع خود ادامه خواهند داد.
 
در این روز آخرین دسته از زندانیان سیاسی از زندانها و شکنجه‌گاههای رژیم شاه به‌دست خلق قهرمان ایران آزاد شدند. مسعود رجوی، موسی خیابانی واشرف رجوی از جمله این زندانیان آزاد شده بودند.
 
مسعود ساعتهایی قبل از آزادی، به‌عنوان نماینده زندانیان سیاسی، با هزاران تن از مردمی که جلوی درب زندان قصر برای آزادی آنان لحظه‌شماری می‌کردند سخن گفت.
 
مسعود رجوی، در حالی‌که با احساسات پرشور مردم روبه‌رو گشته بود، گفت: «آیا هیچ واژه‌یی هست که بشود با به‌زبان آوردنش از شما مردم تشکر کرد؟ به‌راستی که ما همه این آزادی را مدیون شما هستیم، نه شخص دیگری یا گروهی خاص».
 
ساعتهایی بعد، رژیم شاه که امواج انقلاب مردم ایران پایه و اساسش را لرزانده بود، در وحشت از مردم، مجبور شد در زندان قصر را باز کرده، تا آخرین دسته از زندانیان سیاسی از زندان آزاد شود. انبوه مردم گرد آمده در برابر زندان قصر، قهرمانان واقعی انقلاب ضدسلطنتی را در آغوش گرفته، با شور و احساسات پایان‌ناپذیر آزادی آنها را جشن گرفتند.
 
چهار روز بعد، در 4بهمن ماه 1357مسعود رجوی برای اولین بار پس از آزادی از زندان، در دانشگاه تهران حضور یافت و طی یک سخنرانی در مسجد دانشگاه تهران ابتدا از شهیدان راه آزادی تجلیل کرد و سپس ضمن ارائه گزارش کوتاهی از 14سال مبارزه و جانفشانی سازمان مجاهدین خلق ایران، در راه انقلاب و مردم، از‌ جمله درباره تهدیدها و نگرانیهای مجاهدین پیرامون توطئه‌های ارتجاعی و ضدانقلابی، سخنانی ایراد کرد.
 
 

لحظات آزادی از زندان از زبان مسعود رجوی در گفتگو با مصاحبه‌گر مجله آفریقا آسیا

 «... داشتم از لحظات شادی‌آفرین می‌گفتم: مثلاً لحظه آزادی از زندان. در لحظات آزادی، جمعیت قابل توجهی در اطراف زندان قصر جمع شده بودند. آنها شعار می‌دادند و نام مرا فریاد می‌زدند، من هیچ نمی‌فهمیدم. آخر من‌ که کسی غیر از یک زندانی سیاسی، مثل بقیه زندانیان نبودم. مردم از خود بیخود شده بودند. رئیس زندان وحشت کرده بود.‌ از من خواست به پشت‌بام زندان بروم و با بلندگو به مردم بگویم که همه زندانیان آزاد خواهند شد. من که مات مانده بودم به پشت‌بام رفتم و مردم، سراپای مرا گلباران کردند. من علت این همه تشویق را می‌پرسیدم و فریادها با شکوه‌تر از قبل اوج می‌گرفت: «زنده‌باد مجاهدین». و من در آن حال فریاد می‌زدم: «زنده‌باد خلق».
 
وحشت مردم از این بود که در گیروداری که آن‌ روزها وجود داشت، به‌نحوی ما را از میان ببرند».
 
 

خاطراتی از زندان از زبان مسعود رجوی

 «بعد از دستگیری و زدن و بستنها و کشتنهای آن ایام، نخستین محاکمات ما در بیدادگاههای شاه تمام شد. به خیلی از ما گفتند باید بنشینید و تا ابد حبس بکشید و بپوسید و لاشه بشوید. در آن شرایط وظیفه ما چه بود؟ اول با تعدادی از برادران نشستیم و به ارزیابی محیط جدیدمان (زندان) پرداختیم.
 
سؤال اصلی این بود که مهمترین خصوصیت یا ویژگی اخص زندان چیست و چه قانونمندی‌هایی را به‌دنبال می‌آورد؟ جواب این بود:‌ «محدودیت، محدودیت و باز هم محدودیت».
 
شاید از این سؤال و جواب بدیهی تعجب کنید. اما برای این‌که محدودیت جسمی و فیزیکی به محدودیت و کوته‌بینی فکری و عقیدتی و سیاسی منجر نشود و به پوسیدگی نینجآمد ما به این نتیجه رسیدیم که:
1- زندانی (علی‌الخصوص زندانی درازمدت) پیوسته باید در فکر «فرار» و درهم‌شکستن زنجیرهای اسارت خود باشد.
 
2-ارتباط مستمر او با محیط اجتماعی و مردمیش هرگز و به هیچ بهایی نباید قطع شود و لذا کسب اخبار و اطلاعات به یک وظیفه محوری تبدیل می‌شود.
 
3- بدون کار و برنامه مشخص و زمانبندی‌شده، زندان کشیدن همانا اتلاف عمر است.
 
4- هرکس، هر روز، یکبار ولو برای یک دقیقه، باید در نهانگاه اندیشه‌اش با خود خلوت کند و اقسام «محدودیت» های محیط را به خود گوشزد نماید و آنها را از صمیم دل به‌خاطر خدا و خلق (و لاغیر) پذیرا شود؛ والّا کم‌حوصلگی و کج‌خلقی و پرخاشگری و کوته‌بینی ایجاد می‌شود و صمیمیت رخت برمی‌بندد.
 
بگذریم که محدودیتهای شکنجه‌گاهها و قتلگاههای خمینی از هیچ جهت با شکنجه‌گاهها و قتلگاهها و زندانهای شاه قابل مقایسه نیست».
 (ماهنامه‌ی شورا- آبان 1363)
 
 

پیام مسعود رجوی از قزل قلعه به مردم ایران، به‌مناسبت اعدام همرزمانش در سحرگاه 30فروردین 1351

نزدیک به 7سال پیش از شب 30دی 1357و آزادی مسعود رجوی و آخرین دسته از زندانیان سیاسی، قرار بود مسعود رجوی همراه با 4تن دیگر از اعضای مرکزیت سازمان مجاهدین خلق ایران: ناصر صادق-علی میهندوست- محمد بازرگانی و علی باکری، در سحرگاه 30فروردین 1351به جوخه‌ی تیرباران سپرده شود. اما به‌علت فعالیت‌های دکتر کاظم رجوی در سوئیس و فشارهای سیاسی به رژیم شاه، دیکتاتوری حاکم مجبور شد حکم اعدام مسعود رجوی را با یک درجه تخفیف، به حبس ابد تبدیل کند.
 
مسعود رجوی پس از تیرباران همرزمانش در 30فروردین سال 51، از شکنجه‌گاه اوین به قزل‌قلعه منتقل شد و در بین راه از طریق یکی از مجاهدان و خبر منعکس شده در روزنامه‌ها، از اعدام یارانش خبردار شد. پیام زیر که توسط مسعود رجوی، مخفیانه از قزل‌قلعه به بیرون از زندان فرستاده شد، وسیعاً در همان زمان منتشر گردید:
 «به‌نام خدا
هموطنان مبارز، رزمندگان انقلابی، برادران مجاهد
به‌عنوان یک مجاهد ناچیز و به‌اقتضای وظیفه انقلابی و انضباط تشکیلاتی، خود را آماده کرده بودم تا ناچیزترین سرمایه خود، یعنی جانم را به انقلاب این خلق بزرگ تقدیم کنم، تا پیرو صدیقی برای قهرمانان ملی و رزمندگان بزرگواری باشم که با جانبازی و نثار خون خود ثابت کرده‌اند که خلق ما تصمیم قطعی را برای نجات خویش گرفته است. تصمیمی که بر اساس آن، هر خلقی از لحظة که مرگ را بر تسلیم مرجح می‌داند، پیروزیش مسلم گشته است. اما منافع دیکتاتوری حاکم، مخصوصاً در خارج از ایران، مرا فعلاً از این سعادت جاویدان محروم کرده است و در مقابل، دشمن، مرا در مظان اتهام سنگینی قرار داده است. اگر‌چه این موضوع، مرا به‌یاد این پیام آسمانی می‌اندازد که:
 «لتسمعن من‌الذین اشرکوا اذی کثیرا» ؛ یعنی از بت پرستان، آزار و اذیت فراوان خواهید دید. هم‌چنین مضمون این سخن یکی از انقلابیون که: «برای ما چه حزب و ارتش یا فرد، هرچه بیشتر در معرض تهمتهای ناروای دشمن قرار گیریم، مسأله این است که او را بیشتر خشمگین کرده‌ایم».
 
لیکن آنچه در این لحظات مهم است تجدید عهد با شهدای به‌خون‌خفته خلق است که در آخرین دم، لبهای تبدارشان را بوسیده و صدای پرطنین قلبشان را که جز به‌خاطر سعادت و آزادی خلق نتپیده است، شنیده‌ام و متفقاً سوگند خورده‌ایم: تا پیروزی!
 
«و سیعلم الذین ظلموا ایّ منقلب ینقلبون» ؛ «به‌زودی ستمگران خواهند دید که چگونه آنها را درهم می‌کوبیم».
 
3اردیبهشت 1351- زندان قزل قلعه
مسعود رجوی».
 

Monday, February 26, 2018

2/26/2018 2:38:12 PM مديرة العلاقات العامة الاسبق في البيت الأبيض تدين الزيارة المزمعة لوزير العدل الإيراني إلى جنيف ليندا تشافيز ليندا تشافيز اهم ألاخبار بعد مطالبة مجاهدي خلق بإعتقاله واشنطن تطالب بإعتقال وزير العدل الإيراني جرائم حرب وجرائم ضد الإنسانية يرتكبها نظام الملالي في خرق للقرار 2401 في الغوطة الشرقية ودعوة إلى اتخاذ إجراءات دولية عاجلة لطرد قوات الحرس من سوريا إضراب في مدن «بانه» و«بيرانشهر» و«سردشت» بسبب إغلاق الأسواق الحدودية والدعوة للتضامن العام مع المضربين أخبار ذات صلة بعد مطالبة مجاهدي خلق بإعتقاله واشنطن تطالب بإعتقال وزير العدل الإيراني رسالة سهيل عربي من سجن طهران الكبرى في اليوم الثالث والثلاثين لاضرابه عن الطعام آفاق تغيير النظام- سياسة الولايات المتحدة والاتحاد الاوروبي بشأن إيران كتبت ليندا تشافيز، المديرة السابقة للعلاقات العامة في البيت الأبيض، احتجاجاً على زيارة مزمعة لعلي رضا أوائي إلى جنيف وقالت : مع أن كلمة أي مسؤول في النظام الإيراني في هذا المجلس أمر مؤسف ولكن القاء الكلمة من قبل عليرضا آوائي مؤسف مرتين. إن سجل حقوق الإنسان في النظام الإيراني هو أسوأ (نموذج) في العالم . ولم تحظى هذه المسألة بتأييد منظمات حقوق الإنسان المستقلة فحسب، وانما تم تاييدها في تقارير الأمم المتحدة ذاتها. وفي آخر تقرير للأمم المتحدة عن حالة حقوق الإنسان في إيران، تم توجيه الانتقاد على النظام الحاكم في ايران لانتهاكه حقوق الشعب، منها مئات من عمليات الإعدام والجلد، وبترأعضاء الجسم والرجم. ان مشاركة آوائي خاصة بالنظر الى خلفيته الشخصية في انتهاك حقوق الانسان هو امر مؤلم بالذات. ولكن أكثر أعماله المقززة و البشعة هو مشاركته في عمليات الإعدام الجماعية في عام 1988، عندما قام نظام الملالي بقتل أكثر من ثلاثين ألف سجين سياسي. وتتساءل ليندا تشافيز في نهاية المقال: «كيف يمكن السماح لهذا الشخص بالتحدث أمام منظمة دولية هدفها رصد حقوق الإنسان» ؟


2/26/2018 2:38:12 PM

مديرة العلاقات العامة الاسبق في البيت الأبيض تدين الزيارة المزمعة لوزير العدل الإيراني إلى جنيف

ليندا تشافيز

ليندا تشافيز

كتبت  ليندا تشافيز، المديرة السابقة للعلاقات العامة في البيت الأبيض، احتجاجاً على  زيارة مزمعة لعلي رضا أوائي إلى جنيف وقالت : مع أن كلمة  أي مسؤول في النظام الإيراني في هذا المجلس أمر مؤسف ولكن  القاء الكلمة من قبل عليرضا آوائي مؤسف مرتين. إن سجل حقوق الإنسان في النظام الإيراني هو أسوأ (نموذج) في العالم . ولم تحظى هذه المسألة بتأييد منظمات حقوق الإنسان المستقلة فحسب، وانما تم تاييدها  في  تقارير الأمم المتحدة ذاتها. وفي آخر تقرير للأمم المتحدة عن حالة حقوق الإنسان في إيران،   تم توجيه الانتقاد على  النظام الحاكم في ايران لانتهاكه حقوق الشعب، منها مئات من عمليات الإعدام والجلد، وبترأعضاء الجسم والرجم. ان مشاركة آوائي خاصة بالنظر الى خلفيته الشخصية في انتهاك حقوق الانسان هو امر مؤلم بالذات. ولكن أكثر أعماله المقززة و البشعة هو مشاركته في عمليات الإعدام الجماعية في عام 1988، عندما قام نظام الملالي  بقتل أكثر من ثلاثين ألف سجين سياسي.
وتتساءل ليندا تشافيز في نهاية المقال: «كيف يمكن السماح لهذا الشخص بالتحدث أمام منظمة دولية هدفها رصد حقوق الإنسان» ؟

Wednesday, February 14, 2018

تيلرسون يطالب النظام الإيراني بالانسحاب من دول عربية وزير الخارجية الأميركي ريكس تيلرسون وزير الخارجية الأميركي ريكس تيلرسون اهم ألاخبار إيران.. تجمعات واحتجاجات في يوم 14 فبراير2018 رجوي: الإيرانيات يتعرضن للمضايقات والضغوط على مدى 39 عاما الجبير: الوجود الإيراني في العراق «مدمر» أخبار ذات صلة تقرير معلوماتي موثق يكشف أبعاد “السطو” الإيراني على سوريا الجبير: الوجود الإيراني في العراق «مدمر» النظام الإيراني ينفق المليارات على صناعة الصواريخ طالب وزير الخارجية الأميركي ريكس تيلرسون الثلاثاء إيران بسحب قواتها من سورية ولبنان واليمن والعراق، لأن وجودها في تلك البلدان يشكل عاملا لعدم الاستقرار. وقال في مقابلة حصرية مع قناة 'الحرة'، هي الأولى له مع قناة تلفزيونية ناطقة باللغة العربية، إن القوات الأميركية ستبقى في سورية والعراق حتى هزيمة تنظيم داعش وضمان عدم عودته مجددا. وأضاف الوزير تيلرسون أن الولايات المتحدة ستناقش مستقبل وجود قواتها في العراق مع حكومة العبادي، وقال: 'نعرف ورئيس الوزراء العراقي حيدر العبادي يقر أن بعض عناصر داعش لا يزالون يشكلون تهديدا للعراق، وسنبقى هناك حتى نتأكد من أننا تخلصنا كليا من هذه التهديدات'. نفوذ إيران في سورية وأكد الوزير تيلرسون أن مواجهة نفوذ إيران في سورية يتم من خلال إنجاح العملية السياسية، مجددا التأكيد أن 'الوجود الأميركي في سورية غرضه الوحيد هزيمة داعش هزيمة دائمة'، ويهدف أيضا لتأمين الاستقرار في سورية دعما لمحادثات جنيف وفق آليات أقرها مجلس الأمن الدولي 'للسماح للسوريين بوضع دستور جديد وإجراء انتخابات حرة ونزيهة' وهذه العملية 'ستفضي في النهاية إلى تقويض نفوذ إيران في سورية'. وأضاف الوزير تيلرسون أن وجهة النظر الأميركية تتوافق مع نظرة المجتمع الدولي بشأن وجود إيران في دول مثل سورية واليمن ولبنان والعراق، وهي أن ذلك الوجود'لا يجلب الاستقرار ولا الأمن للمواطنين، طلبنا من طهران مجددا إعادة قواتها إلى إيران، وهذا هو المسار الصحيح الذي نراه للمستقبل'. وأوضح تيلرسون أن محادثات سوتشي، فشلت إلى حد ما في تحقيق بعض طموحات المنظمين، ورغم ذلك فإن 'بيان سوتشي قال إن جنيف هي المكان الذي تحل فيه القضايا'. إدارة ترامب والكيماوي السوري وأعرب الوزير تيلرسون عن قلق واشنطن من تقارير عن استخدام الكيماوي في سورية مجددا، وأضاف أن 'المجتمع الدولي ليست لديه آلية جيدة الآن لمواجهة هذه التقارير'، وأن 'إدارة الرئيس ترامب تنظر بجدية في الأمر' داعيا روسيا إلى 'التوقف عن استخدام حق النقض في مجلس الأمن لتتيح المجال لتوفير معلومات أفضل بشأن استخدام الكيماوي في سورية'.

تيلرسون يطالب النظام الإيراني بالانسحاب من دول عربية

وزير الخارجية الأميركي ريكس تيلرسون

وزير الخارجية الأميركي ريكس تيلرسون


طالب وزير الخارجية الأميركي ريكس تيلرسون الثلاثاء إيران بسحب قواتها من سورية ولبنان واليمن والعراق، لأن وجودها في تلك البلدان يشكل عاملا لعدم الاستقرار.
وقال في مقابلة حصرية مع قناة 'الحرة'، هي الأولى له مع قناة تلفزيونية ناطقة باللغة العربية، إن القوات الأميركية ستبقى في سورية والعراق حتى هزيمة تنظيم داعش وضمان عدم عودته مجددا.
وأضاف الوزير تيلرسون أن الولايات المتحدة ستناقش مستقبل وجود قواتها في العراق مع حكومة العبادي، وقال: 'نعرف ورئيس الوزراء العراقي حيدر العبادي يقر أن بعض عناصر داعش لا يزالون يشكلون تهديدا للعراق، وسنبقى هناك حتى نتأكد من أننا تخلصنا كليا من هذه التهديدات'.
نفوذ إيران في سورية
وأكد الوزير تيلرسون أن مواجهة نفوذ إيران في سورية يتم من خلال إنجاح العملية السياسية، مجددا التأكيد أن 'الوجود الأميركي في سورية غرضه الوحيد هزيمة داعش هزيمة دائمة'، ويهدف أيضا لتأمين الاستقرار في سورية دعما لمحادثات جنيف وفق آليات أقرها مجلس الأمن الدولي 'للسماح للسوريين بوضع دستور جديد وإجراء انتخابات حرة ونزيهة' وهذه العملية 'ستفضي في النهاية إلى تقويض نفوذ إيران في سورية'.
وأضاف الوزير تيلرسون أن وجهة النظر الأميركية تتوافق مع نظرة المجتمع الدولي بشأن وجود إيران في دول مثل سورية واليمن ولبنان والعراق، وهي أن ذلك الوجود'لا يجلب الاستقرار ولا الأمن للمواطنين، طلبنا من طهران مجددا إعادة قواتها إلى إيران، وهذا هو المسار الصحيح الذي نراه للمستقبل'.
وأوضح تيلرسون أن محادثات سوتشي، فشلت إلى حد ما في تحقيق بعض طموحات المنظمين، ورغم ذلك فإن 'بيان سوتشي قال إن جنيف هي المكان الذي تحل فيه القضايا'.
إدارة ترامب والكيماوي السوري
وأعرب الوزير تيلرسون عن قلق واشنطن من تقارير عن استخدام الكيماوي في سورية مجددا، وأضاف أن 'المجتمع الدولي ليست لديه آلية جيدة الآن لمواجهة هذه التقارير'، وأن 'إدارة الرئيس ترامب تنظر بجدية في الأمر' داعيا روسيا إلى 'التوقف عن استخدام حق النقض في مجلس الأمن لتتيح المجال لتوفير معلومات أفضل بشأن استخدام الكيماوي في سورية'.

الجبير: الوجود الإيراني في العراق «مدمر» وزير الخارجية السعودي عادل الجبير وزير الخارجية السعودي عادل الجبير اهم ألاخبار إيران.. تجمعات واحتجاجات في يوم 14 فبراير2018 رجوي: الإيرانيات يتعرضن للمضايقات والضغوط على مدى 39 عاما الجبير: الوجود الإيراني في العراق «مدمر» أخبار ذات صلة دخول أول قافلة مساعدات الى الغوطة الشرقية قرب دمشق بعد التصعيد الأخير تيلرسون يلتقي المعارضة السورية.. تشديد على خفض التصعيد تقرير معلوماتي موثق يكشف أبعاد “السطو” الإيراني على سوريا حذر وزير الخارجية السعودي عادل الجبير من أن التدخلات الإيرانية في العراق تشكل خطرا عليه وعلى وحدته واستقراره وأمنه. وقال الجبير في تصريحات لـ'سكاي نيوز عربية'، على هامش المؤتمر الدولي لإعادة إعمار العراق في الكويت، الأربعاء، إن الوجود الإيراني في العراق 'مدمر وليس بنّاء'. وأعرب الوزير عن أمله في أن يستطيع العراق بالتعاون مع دول الجوار أن يبني مستقبلا أفضل لشعبه. كما نبه الجبير إلى خطر ظهور تنظيمات إرهابية من رحم 'داعش'، بعد أن تم القضاء عليه في العراق وتحجيم نفوذه في سوريا. وأضاف: 'تمت هزيمة داعش في العراق وستتم هزيمته في سوريا، لكن التنظيم يتغير ويتحرك لمناطق أخرى'. وتابع: 'هناك خوف من أن ينتقل إلى ليبيا. هناك بعض العناصر في ليبيا الآن. وهناك خوف من انتقاله إلى دول الساحل الأفريقي أو إلى مناطق أخرى'. وأوضح الجبير: 'الهدف من وراء المطالب بتكثيف التعاون بين دول التحالف (الدولي ضد داعش)، أن يستمر المجتمع الدولي في مواجهة الإرهاب والتطرف سواء كان اسمه داعش أو غيّر اسمه'. وقدم الوزير السعودي التهنئة للعراق لتحقيق الانتصار على 'داعش'، وقال إن الدول العربية خاصة المجاورة للعراق، حريصة على أن تساهم في عملية إعادة الإعمار. وأعلن عدد كبير من الدول تقديم قروض واستثمارات ومساعدات بمليارات الدولارات للعراق، خلال المؤتمر.

الجبير: الوجود الإيراني في العراق «مدمر»
وزير الخارجية السعودي عادل الجبير

وزير الخارجية السعودي عادل الجبير
اهم ألاخبار
إيران.. تجمعات واحتجاجات في يوم 14 فبراير2018
رجوي: الإيرانيات يتعرضن للمضايقات والضغوط على مدى 39 عاما
الجبير: الوجود الإيراني في العراق «مدمر»
أخبار ذات صلة
دخول أول قافلة مساعدات الى الغوطة الشرقية قرب دمشق بعد التصعيد الأخير
تيلرسون يلتقي المعارضة السورية.. تشديد على خفض التصعيد
تقرير معلوماتي موثق يكشف أبعاد “السطو” الإيراني على سوريا

حذر وزير الخارجية السعودي عادل الجبير من أن التدخلات الإيرانية في العراق تشكل خطرا عليه وعلى وحدته واستقراره وأمنه.
وقال الجبير في تصريحات لـ'سكاي نيوز عربية'، على هامش المؤتمر الدولي لإعادة إعمار العراق في الكويت، الأربعاء، إن الوجود الإيراني في العراق 'مدمر وليس بنّاء'.
وأعرب الوزير عن أمله في أن يستطيع العراق بالتعاون مع دول الجوار أن يبني مستقبلا أفضل لشعبه.
كما نبه الجبير إلى خطر ظهور تنظيمات إرهابية من رحم 'داعش'، بعد أن تم القضاء عليه في العراق وتحجيم نفوذه في سوريا.
وأضاف: 'تمت هزيمة داعش في العراق وستتم هزيمته في سوريا، لكن التنظيم يتغير ويتحرك لمناطق أخرى'.
وتابع: 'هناك خوف من أن ينتقل إلى ليبيا. هناك بعض العناصر في ليبيا الآن. وهناك خوف من انتقاله إلى دول الساحل الأفريقي أو إلى مناطق أخرى'.
وأوضح الجبير: 'الهدف من وراء المطالب بتكثيف التعاون بين دول التحالف (الدولي ضد داعش)، أن يستمر المجتمع الدولي في مواجهة الإرهاب والتطرف سواء كان اسمه داعش أو غيّر اسمه'.
وقدم الوزير السعودي التهنئة للعراق لتحقيق الانتصار على 'داعش'، وقال إن الدول العربية خاصة المجاورة للعراق، حريصة على أن تساهم في عملية إعادة الإعمار.
وأعلن عدد كبير من الدول تقديم قروض واستثمارات ومساعدات بمليارات الدولارات للعراق، خلال المؤتمر.

Thursday, February 1, 2018

مواصلة تجمعات احتجاجية وإضرابات في ایران

تجمعات احتجاجية

تجمعات احتجاجية

شهدت مدن إيرانية مختلفة تجمعات احتجاجیة وإضرابات عمالية مستمرة خلال الأيام الماضية، واستمرت الثلاثاء في كل من مدن تبریز وکرج وملایر ویاسوج والشوش ودورود وساوه.وأضرب عمال مصنع 'ماشین سازي' لصناعة السيارات في تبريز، مركز محافظة أذربيجان الشرقية، شمال شرق إيران، عن العمل احتجاجا على ظروف العمل الصعبة في المصنع، وعدم دفع رواتبهم المتأخرة لعدة أشهر، والرکود المستمر في المصنع.
وفي مدینة کرج، مركز محافظة ألبورز، فقد نظم المهندسون أمام المجلس البلدي وقفة احتجاجا علی عدم دفع مستحقاتهم عن مشاریع نفذوها للبلدیة.
 
 
 
أما في مدینة ملایر، بمحافظة لورستان، فقد استمر عمال معمل «کیان کرد» بإضرابهم المفتوح وللیوم الثامن عشر علی التوالي أمام مبنى القائم مقامیة في المدينة للاحتجاج علی عدم دفع رواتبهم المتأخرة لمدة 6 أشهر وعدم دفع مكافأة العید لمدة 3 سنوات.
وفي مدینة یاسوج، وسط إيران، نظم جمع من عمال البلدیة تجمعا أمام المجلس البلدي للاحتجاج على عدم دفع مطالباتهم.
أما في مدینة الشوش، شمال إقليم الأهواز، فاستمر إضراب عمال شرکة 'هفت تبه' لإنتاج قصب السكر في التلال السبع، الأربعاء، في موقع الشرکة للاحتجاج على عدم دفع رواتبهم. كما أنهم أغلقوا أبواب الدخول والخروج في الشرکة.
وفي مدینة درود، بمحافظة لورستان، دخل عمال شرکة 'تراورس' لسكك الحدید إضرابهم للیوم الحادي عشر على التوالي وذلك بسبب عدم دفع رواتبهم لمدة 3 أشهر وعدم دفع مستحقاتهم للتأمین لمدة 4 أشهر.
وفي مدینة ساوة، لم تدفع رواتب عمال معمل «مقره سازی» الواقع في بلدة «کاوه» منذ عام، ما أدى إلى احتجاج وإضراب عن العمل.
 
 
 
 
 
هذا ورصد ' المجلس الوطني للمقاومة الإيرانية '، سلسلة من الاحتجاجات اندلعت خلال الأيام القليلة الماضية في عموم البلاد من قبل العمال، والمزارعین والشرائح الأخری ممن هم محرومون من حقوقهم الأساسیة وغیر قادرین علی تأمین أبسط حاجاتهم المعیشیة لأنفسهم ولعوائلهم.
سلسلة الاحتجاجات جاءت على النحو التالي:
1. مساء الاثنين 29 يناير، أبرز أهالي بندرعباس كراهيتهم لنظام ولاية الفقيه الذي یحكم البلاد ودمرها منذ 4 عقود، وهم یهتفون 'أیها الإیراني الغیور الدعم الدعم'، «أیها المواطن الغیور الدعم الدعم»، و«الموت لروحاني».
2. وقف حشد من أهالي وشباب مدینة کرمان في شارع وساحة‌ کوثر بالمدینة متشابكي الأیدي في حين تحيط بهم قوات الأمن وهم یهتفون «دعمك أیها الشرطي».
3. تجمع عدد من سكان مشروع مهر السكني في سربول ذهاب أمام القائم مقامیة بالمدينة محتجين على الهيئات الحكومية التي باعت هذه المجموعات السكنية للمواطنين بخدعة لكونها تفتقر إلى البنية التحتية الأساسية والأمن. وبعد 3 أشهر من وقوع الزلزال، مازال النظام يرفض استجابة‌ مطالب أصحاب المنازل المدمرة.
4. أضرب عمال شرکة «فجر» للبتروكيماويات في میناء ماهشهر للاحتجاج على عدم دفع بدل سوء الأحوال الجوية والعمل الشاق وبُعد المسافة لعدة أشهر.
5. أضرب عمال وموظفو التراث العالمي في مدينة الشوش شمال الاهواز، للاحتجاج على عدم دفع رواتبهم لأربعة أشهر.
6. اعترض عمال نظام شوشتر الهیدرولیكي والعاملون في موقع التراث العالمي في المدینة، الذين لم يتلقوا أي رواتب لمدة 4 أشهر.
7. احتج عمال شركة السكك الحديدية في زنجان على عدم دفع رواتبهم لشهرين وتحشدوا أمام محطة سكة الحديد في المدینة. وتقلص عدد العاملين فى هذا القسم من السكك الحديدية من 500 الى 300 منذ عام 2015. لم يتم دفع رواتب لـ 7800 عامل لشرکة‌ تراورس في جميع أنحاء البلاد لعدة أشهر. العمال المضربون في مدن مختلفة یمنعون في ساعات من حرکة القطارات بغلق السكك الحديدية.
8. احتشدت مجموعة من عمال صناعة‌ الصابون في معمل «یاس» في مدینة‌ المحمرة مرة أخرى احتجاجا على عدم دفع أجورهم المتأخرة. أدى توقف خط الإنتاج في المصنع إلى فقدان 150 عاملا عملهم. والعمال الذين هم على وشك التقاعد یعانون من تعليق حالتهم بسبب حالة المصنع. لم يحصل 80 عاملا بعد على أجورهم ومستحقات التأمين لعام 2016.
9. وفي مدینة‌ فسا، تجمع عمال مصنع «قند» (السكرالمكعب) احتجاجا على عدم دفع أجورهم لمدة شهرين ونقص الإمكانات اللازمة لسلامة أماكن العمل.
10. هاجم مسافرو مترو محطة غولشهر بمدینة كرج، مبنى إدارة المترو وأنزلوا صورة الجلاد خامنئي، احتجاجا على توقف القطار رغم أخذ ثمن التذاكر منهم، والاختلال في حركة المرور وعدم وجود أقل بديل ممكن لأولئك الذين اختل عملهم وحیاتهم، وهم یهتفون «بلا شرف بلا شرف».
11. استمر التجمع الاحتجاجي للمزارعين المحرومين في مدینة رابُر بمحافظة‌ كرمان أمام مبنى المحافظة‌ لكونه قد اختل عملهم وحیاتهم بنقل المياه من هذه المنطقة.
12 - استمر اجتماع لـ 200 من عمال صهر الحدید في أصفهان للاحتجاج على عدم دفع رواتبهم المتأخرة.
13. بعد أسبوع من احتجاج عمال کاشي نیلو في نجف آباد بسبب عدم دفع راتبهم لمدة 28 شهرا.
14. واصل موظفو قطعة آبنیل في أصفهان احتجاجاتهم لليوم الثالث.
15 - استمرار احتجاج عمال بلدية بروجرد لليوم الثالث. لأنهم لم يتلقوا الحد الأدنى من الأجور لمدة سنة واحدة.
16 - وفي مدینة‌ ياسوج، اعترض عدد من العاملین بالعقود مع دائرة الشحن والطرق في محافظة کهغیلویه وبویر أحمد للاحتجاج على انعدام الأمن الوظيفي.
17 - وفي طهران، تجمع عدد من العمال من مصلحة نقل الرکاب في طهران وضواحيها أمام البلدية، للاحتجاج على تأخیر لخمس سنوات من تسليم منازلهم من قبل الجمعية التعاونية للإسكان التابعة للشركة.
18. احتج أهالي کان في طهران في أعقاب الحالة الخدمیة المأساویة‌ في المنطقة في فصل الشتاء.
19 – وفي مدينة يزد، واصل المشمولون والمقدمون لطلب التقاعد في شركة سبائك الصلب احتجاجهم أمام مبنى المحافظة. وطالبوا بعودة قانون المعاش التقاعدي إلی 20 عاما لهذه المشاغل.
20. احتج تجار السوق في قضاء بجستان بمحافظة‌ خراسان الرضویة‌ على الوضع المعیشی المأساوي بغلق متاجرهم.
21. نظم مزارعو الذرة والشمندر الأحمر في جهارمحال وبختیاري یوم الاثنین تجمعا احتجاجیا أمام مصنع «هفشجان» لصناعة القند اعتراضا علی التأخیر في دفع مستحقاتهم.
22. احتج المسافرون في مطار خميني الدولي في طهران بشعار 'اخجل أیها المدیر غير الكفؤ' بسبب إلغاء الرحلات وعرقلة حركة الناس والمسافرين.